Killzone 3: brutal melee and impressive voice acting

January 30, 2011

Killzone 3: brutal melee and impressive voice acting The folks at Guerrilla Games recently dropped two videos about Killzone 3, revealing the stellar cast of voice actors along with some violent brutal melee finishers.

The dev diaries reveal a great deal of information from the minds of Guerrilla Games as the developers try to fine tune the controls in Killzone 3. The developers also talk about implementing new gameplay mechanics such as the ground slide.

The video also shows off various brutal melees that can be performed.

*Warning: some of the brutal melees performed are extremely violent and involve poking eyes out.

The second video below shows off the voice cast that include the famous Malcolm McDowell and Ray Winstone.

The single player campaign looks to outdo the second game with more cinematic moments with a compelling story. Stay tuned for more information around Killzone 3, which is set to launch Feb. 22.

Be Sociable, Share!

21 Responses to “Killzone 3: brutal melee and impressive voice acting”

  1. Rhino:

    LOL they weren’t kidding about the brutal melee.

  2. FahKinSuPah:

    Completely off topic:

    I just saw a commerical for Kingdom Hearts Recoded…

    WTF?

    I have to say that I am SICK and TIRED of all these fucking KH offshoots and remakes…

    When the hell are we going to finally get Kingdom Hearts 3?

  3. b0xel:

    @Fahkin:
    they’re doing the same shit to KH that they did to FF, don’t get your hopes up too high. it almost seems to me that SE wants to go into the movie business…

  4. Barnabe Jones:

    That’s the third time RE: Coded is getting remade.

    Also FF IV is getting remade for the 5th or 6th time now.

  5. FahKinSuPah:

    @BJ

    what system is 4 being remade for this time?

  6. Barnabe Jones:

    PSP. It’s getting packaged with The After Years, which has also been remade twice before.

  7. FahKinSuPah:

    The After Years wasn’t remade yet. It came out for the wii in 09. I have yet to buy it myself.

    I know the original FF4 came out on SNES as FF2. IT was later remade (for US) on the PS1, GBA, DS and can also be downloaded on the Wii virtual console.

    Who knows… i might just get the PSP version

  8. FahKinSuPah:

    Just looking at how much the whole thing costs on Wii… I think I would rather get the PSP version.

    Dunno if it will be released in US though.

    I’m seeing 3/24 in Jp, but no American release date.

  9. FahKinSuPah:

    in other news the release date for Duke Nukem Forever is May 3 lol

    The trailer is cool

    http://www.gamespot.com/pc/action/dukenukemforever/video/6286745

  10. oldschool1987:

    WOW, I thought K3 would be more of the same as K”, but seriously it looks so much better. Going to be an amazing FPS, can’t wait.

  11. oldschool1987:

    K2*

  12. Roca.:

    I’m really excited about Killzone 3. This looks like it’s going to be much better than the previous one, and KZ2′s campaign was amazing imo.

  13. Barnabe Jones:

    Fak,

    Actually The After Years was first a cell game in Japan. The Wii-ware release was the second time it was released. ;)

    The PSP version will have both games together, plus new content that bridges the two games together. Supposedly the games are getting remade for PSP, and not just ported.

  14. Roca.:

    “The PSP version will have both games together, plus new content that bridges the two games together. Supposedly the games are getting remade for PSP, and not just ported”

    sounds like this one might be worth buying. I’ll get it off the Playstation Store (digital) so I could play it on the PSP2 later on.

  15. ncaissie:

    they kept the shitty controls then I’ll pass.

  16. Godless:

    I won’t touch this until I’ve at least played a demo. I don’t think much of KZ2 despite the hype it receives.
    I still don’t have Black Ops and with Bulletstorm, crisis 2 & Gears of war 3 on the way it’s going to have to be much better than KZ2 to get any of my pennies
    I don’t go by movies, if I did, I would love Halo. .and I don’t.

  17. FahKinSuPah:

    @BJ

    I was aware that it was a cell game in Jp but that shit doesn’t count lol.

  18. Barnabe Jones:

    I have IV for the DS. It’s really good, but I gave up on the last dungeon. The enemies are insane, and there’s a lot of distance between save points.

  19. Roca.:

    @BJ and FahKin
    check this out

    http://blog.eu.playstation.com/2011/01/31/psone-classics-where-we-all-stand/

  20. ncaissie:

    To hell with the PSX games. They look like Shit on my TVs.

  21. Roca.:

    LOL true..PS1 games didn’t aged well.

Leave a Reply:

You must be logged in to post a comment. Don't have an account? Register today!




Recent stories

Latest game reviews

RSS Technology news

RSS Windows news

RSS Mac news

RSS Iphone & Touch

RSS Mobile technology news

RSS Green tech

RSS Buying guides

RSS Photography news

Login

Reader poll

Is the PS4 a day 1 purchase for you?
View Results

About GAMER.BLORGE

Archives

Copyright © 2014 Blorge.com NS